Have a Look.. Thank You!!

Pages

6 January 2012

..teman dunia dan akhirat..


~..Assalamualaikum..~

Hye Sumer~.. Korang mesti ade teman kan? Xde? Sahabat? Kawan? Haa~.. Mesti ade kan.. Sume tuh tgolong dalam teman lar.. Teman Tp Mesra?~~ Waahh2, over plak kan.. hee~.. Ok2, ni nak kongc sedikit madah bout teman2 nih.. Aku amik kat dlm buku nota aku, aku lpe mane sumber nyer.. hee~  So, sekarang aku taipkan tok tatapan umum korang.. Sila la bace.. Sila2.. (Waa~ mcm name aku plak kan.. aiceceh~ )

K, jom pakat bace ramai2..

Teman yang baik adalah teman yang saling nasihat-menasihati ke jalan kebaikan..
Teman yang baik adalah teman yang setia bagi permasalahan temannya..
Teman yang baik adalah teman yang sentiasa bersedih dan gembira bersama..
Teman yang baik akan selalu mendoakan sesuatu yang baik untuk temannya..
Teman yang baik tak akan menyakiti hati temannya..
Teman yang baik akan sentiasa bermanis muka terhadap temannya..
Teman yang baik tak akan menceritakan keburukan temannya..

Hargailah teman yang mampu memberi anda kebaikan..
Syangilah ia selagi mana ia menyayangi anda..
Kasihanilah ia selagi mana ia mengasihi anda..
Dengarlah nasihatnya selgai mana tidak melanggar batasan agama..
Dampingilah ia, mungkin ia dalam kesusahan..

Bertemu dan berpisah biarlah kerana Allah,
Ukhwah yang terbina antara teman, biarlah seperti seutas tasbih..
Ada awal, tiada penghujungnya..
Dicipta untuk mengingatinya, dibahagi untuk cintanya, dan diratib demi redhanya..

Ya Allah, 
Ketika aku menyukai seorang teman, tolong ingatkan aku bahawa di dunia ini tak akan pernah ada sesuatu yang abadi, sehingga ketika seseorang meninggalkanku aku akan tetap kuat dan tegar kerna aku bersama Yang Tak Pernah Berakhir.. 

~Sekian~
(。◕‿◕。)

p/s: Hargailah teman2 korang keyy.. Lakukan yg terbaik spye korang sume dhargai.. Kerana? Kerana dirimu begitu berharga.. Cewaahh~


.

Thanks 4 reading ya.. SUKE? Like jela ea.. Xkena bayOr pOn.. :)

0 comments:

Post a Comment

Copyright©Segala yang Tercipta Hak Milik Kekal ka-arikitaka