Have a Look.. Thank You!!

Pages

26 January 2012

..seharum wangian syurga..


~..Assalamualaikum..~

Hye allz.. Indah nye tajuk entri aku kali ni kan? Seharum Wangian Syurga.. Nape tetibe je indah tajuk aku kan? Eh, bukan tajuk entri aku sebelum ni indah-indah ker? Huu~ (Jangan nak perasan lebih la asila!)  ^^


Takpe-takpe.. Korang nak tau tak ape yang kena ngena tajuk entri aku kali ni?  Ni haa~ Nak tunjuk nih.. Taraaa~ 


Novel je pOn..~


Woo~ Novel je pOn..  (Hypeee!)  Ade istimewa nya novel ni taw..  Subhanallah, jalan cerita nye bestttt! sangat..  Penuh dengan drama, suspens dan macam-macam lagi lah!  Rasa macam geram n xpuas hati pun ade kalau baca jalan cerita ni..  Aishh.. Tapi aku x abis baca lagi buku ni..  Sebab malam ni eksaited sangat nak cerita about diz book! (Gedik ^^)


 Buku ni ekceli Mr. BNG beli kan kat aku masa dating aritu.. :)  Kebetulan pergi Popular kan.. (Bukan kebetulan, memang nak pergi pun.. Hek.. ^^)  Tak tau la sesuai ke x perkataan beli tu sebab Mr. BNG beli guna voucher yang semua student IPTA/IPTS dapat tu.. Haha~ Kantoi suda.. Kepada Mr. BNG, terima kasih awak.. :)


Okeyh, habis cerita pasal Mr. BNG.. ^^  Kita cerita sikit tentang novel ni.. Novel ni ditulis oleh Isma Haneefa.. Aku tengok pada serba sedikit profil penulis nye, dye ni muda lagi taw!  Teruja dengan bakat dia menulis, sebab?  Novel ni macam islamik-islamik gitu..  Setiap baris ayat-ayat nya penuh dengan pujian kepada Hanya Yang Satu, Allah Azzawajalla..  Subhanallah..  Kredit to ISMA HANEEFA.. :)  Boleh klik situ untuk kenal penulis nya.. :)  Great novel.. Awesome!!


Banyak jugak watak yang ada kat dalam novel ni.. Tapi watak dan konflik yang berkait adalah Ustazah Isma Humairah, Ustaz Alif Fahmi, Anis Naufara..  Jalan cerita yang penuh dengan keagamaan, dengan batas-batas pergaulan yang dibina atas dasar Islam dan penuh dengan ilmu keagamaan.. Serba sedikit boleh jugak tambah ilmu pengetahuan yang sentiasa tak pernah cukup ni, kan? ^^


Korang nak tau apa yang aku dah tau?

"Dosa boleh menghubungkan kita dengan ALLAH?"

Cara nya:  "Kalau kita sedar yang kita dah buat silap, biasanya kita akan bertaubat, mohon ampun kepada ALLAH.. Dosa itu boleh menjadi penghubung jika kita cepat-cepat bertaubat balik.. Dalam Al-Quran ada menyebut, antara orang yang dicintai ALLAH ialah orang-orang yang bertaubat.  Cinta yang terbentuk kerana penyesalan dosa kita dan taubat itulah yang menjadi penghubung kita dengan ALLAH.."




Ni serba sedikit ilmu yang aku dapat bila aku baca novel ni..  Bila direnung-renungkan memang dalam maksud kat situ.. ^^  Okeyh, abis scene nasihat.. (nasihat ker?) Wink2..^^  Takpe-takpe,  yang ni scene syahdu pulak..  Mane? Sabar lah.. Ni diaaa~


"Hmm.. Ima, abang.. abang teringin nak jadikan Ima teman hidup abang.  Abang mahukan Ima yang menjadi pelengkap tulang rusuk abang yang hilang, yang akan sentiasa berada di sisi abang.."




Syahdu tak? Huhu~  Tak ekh? Yang penting pada aku syahdu, nak-nak kat tang pelengkap tulang rusuk yang hilang.. Woww! ^^  Nak tau scene lain plak?  Alaaaa~ Tak leh lar cerita lebih-lebih kat sini..  Kepada kaki-kaki novel kat luar sana tu, korang beli sendiri keyy?  Tak mahal mana pon, RM23.00 jer.. :)  (Promot harge baeekk punye!) ^^  Tak rugi beli kalau buku tu penuh dengan ilmu, ye tak?  :)


Okey, da abis gian nak cerita bout diz book.. Hehehe~  Have fun.. :)



~Sekian~
(。◕‿◕。ღ) 




.
Thanks 4 reading ya.. SUKE? Like jela ea.. Xkena bayOr pOn.. :)

1 comments:

  1. salam...
    tadaaa!!
    hehe... terima kasih atas review dan entry khas ttg novel saya^^. shukran jazilan ukhti...:D
    apapun... teruskan mmbaca. wait 4 my next novel...insya-ALLAH dis year...

    -penulis SEHARUM WANGIAN SYURGA-

    ReplyDelete

Copyright©Segala yang Tercipta Hak Milik Kekal ka-arikitaka