Have a Look.. Thank You!!

Pages

6 January 2012

..menanti di barzakh..


~..Assalamualaikum..~

Hype~  Lagu ni aku tujukan khas tok sume yg bergelar manusia..  Aku suke lagu nih.. thats about kematian.. Sunah kalau ingat mati nih.. Korang bace la lirik lagu ni yer.. Kalau nak dengar lagu pon boleyhh.. kot2 ade yg xpenah dengar, tetibe bukak entry aku ni nak dengar kan.. Alhamdulillah~.. -KLIK SINI-  Sambil tuh, leh la cuci2 mate tgok retis2 nye yg ensem2 tuww.. ngeee~.. (boleh plak erk..)

udah2, jom layaannzzz~~


Ku merintih, aku menangis,
Ku meratap, aku mengharap
Ku meminta dihidupkan semula
Agar dapat kembali ke dunia nyata

Perjalanan rohku melengkapi sebuah kembara,
Singgah di rahim bonda sebelum menjejak ke dunia,
Menanti di barzakh sebelum berangkat ke mahsyar
Diperhitung amalan penentu syurga atau sebaliknya..

Tanah yang basah berwarna merah,
Semerah mawar dan juga rindu,
Tujuh langkah pun baru berlalu,
Seusai talkin bernada syahdu,
Tenang dan damai di pusaraku,
Nisan batu menjadi tugu,
Namun tak siapa pun tahu resah penantianku.

Terbangkitnya aku dari sebuah kematian,
Seakan ku dengari tangis mereka yang ku tinggalkan,
Kehidupan disini bukan suatu khayalan tetapi ia sebenar kejadian..

Kembali oh kembali,
Kembalilah ke dalam diri,
Sendirian sendiri,
Sendiri bertemankan sepi,
Hanya kain putih yang membaluti tubuhku,
Terbujur dan kaku jasad di dalam keranda kayu.

Ajal yang datang dibuka pintu,
Tiada siapa yang memberi tahu,
Tiada siapa pun dapat hindari,
Tiada siapa yang terkecuali,
Lemah jemari nafas terhenti,
Tidak tergambar sakitnya mati
Cukup sekali tak sanggup untuk ku mengulangi.

Jantung berdegup kencang,
Menantikan malaikat datang,
Menggigil ketakutan gelap pekat dipandangan,
Selama ini diceritakan,
Kini aku merasakan di alam barzakh jasad dikebumikan..


Okeyy, da dgr n bace lirik nih? Okeyy, thanks aw.. So sekarang.. Jom kita b'muhasabah muhasarawak diri kiter.. jom2..  :)
Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan..

~Sekian~
(。◕‿◕。)

.

Thanks 4 reading ya.. SUKE? Like jela ea.. Xkena bayOr pOn.. :)

0 comments:

Post a Comment

Copyright©Segala yang Tercipta Hak Milik Kekal ka-arikitaka