Have a Look.. Thank You!!

Pages

18 January 2012

..nape tak boleh tido yer?..


~..Assalamualaikum..~


Salam 1Malaysia dan tengah malam.. Huhu.. Malam ni sekali lagi angin mane datang menerpa aku.. Ai la Incik Angin, time2 ni jugak awak nak menerpa saya wat naek bulu roma 1 badan aku je.. haha~ Sampai kan saya terpaksa menghapdet blog saya ni tengah-tengah malam camni.. Haha~ (Pape la kau asila, angin la ape lar)  huhu~

Nape tak bole tido yer?

Eh, tanye aku pulak? Ingat aku kaunter pertanyaan tak berbayar ker?


Hahak.. over sudaaa~  Antara sebab-sebab korang-korang dan termasuk lah aku yang kadang-kadang tak boleh tido ialah: (ayat macam nak buat karangan Bahasa Melayu Tingkatan 1) Haha… Biaselah budak baru nak belajar lar kata kan.. uhuk~uhuk.. (Tersedak jap, ade org ngate aku) ^^


Okeh, berbalik kpd tajuk.. Sini aku bagi serba sedikit sebab kenapa korang susah nak tido atau melelapkan mate:




 1. Kepanasan
Huh~ Bilik takde kipas ker, takde air-cond ker..  Awat panas semacam jer nih! Lorr, patot lar panasss!!  Sekali black-out daa.. Haha~ Kan? Korang kalau panas, boleh tido ker? Ofcoz kejap pusing kanan, kejap pusing kiri.. Guling sana, guling sana.. Tup tup.. Bokkk!! Jatuh katil daa~ Kahkahkah.. Tulah, katil bujang jer.. nak guling macam katil double queen jerk.. hehek..^^ Jangan la camni adik adik oi.. Buruk perangai.. Hahaha~ (Maap.. Aku memang suka gelakkan orang dan aku suka menangis bile orang gelakkan aku.. Haha~ )



2. Kesejukan
Ade jugak bile terlampau sejuk tak leh tido.. Fuiyoo, ni ofcoz lar..Sape yang tergolong dalam golongan ni, pleasee la angkat tangan.. Hoho. Nape? Sebab same gan aku.. ^^ Memang tak leh tido, sejuk sampai ke tulang sum-sum.. Angle pon baik punya, kalah udang.. Mengkerekot semacam.. (Betul ke aku eja ni? Hentam sajelah) Hehehe..






 3.  Berangan
Perhh~ Yang ni pon aku rase ramai jugak masuk dalam kategori ni.. Pleasee la jangan senyum-senyum eah.. Geli aku tengok.. Haha~ Takdelah.. Tapi betul ape, bile terkena hidung sendiri memang la macam makan cili gitu kan? Pedas tak? Lalalala~ (Aku pon ase pedas nih, nape ea?) Haha.. Aku pon camtu jugak lah.. Suka nak berangan perkara yang akan datang.. Giler la kan.. Kalau da start berangan, kalah drama Indonesia.. Episod beratus-ratus.. Hahaha.. Tapi korang la kan... Aku tak macam tu... Sekian.. Hehehe.. Tapi korang tak penat ke berangan-berangan ea? (Soalan ditujukan untuk diri sendiri juga)  Jangan la obses sangat.. Kang tup tup, jerawat penuh 1 badan.. haha~ (over sudaa~ ingat chicken pop ke..)






 4.  Teringat kat some one
Ni mesti korang tengah giler bercintan cintun ni.. Tu sebab tak leh tido.. Haha~ Senyum lagi ea.. Kantoiii .. Amboi masa ni lah kan.. Bibir tu tak lekang dengan sengih kambing nyer tu.. Mata terkebil-kebil.. Tengok skrin henpon macam nak terkeluar biji mate.. Ingatkan tengok ape la kan.. Duk ngintai jap~  Lorrr.. Pic marka rupanya.. Huhuhu~  Adik-adik yang berumur bawah 17 tu jangan la ikut jejak langkah kakak-kakak korang yang tengah mabuk bercintan cintun ni.. Parah dik oiii.. Kalau belajar buat la cara belajar, jangan mula kan lah.. (Pandai jer aku nasihat..)  Tapi aku tak tergolong dalam golongan ni lagi.. On the way kot.. Ahaha.. Chaiyokk asila!  ^^ (leh caye ker? Hukhuk~)



5. Ade exam penting
Okehh~ Biasa nye berlaku pada mereka-mereka yang study lagi lah kan.. Tak kira lah sekolah rendah ke, menengah ker, kolej ker, universiti ker, politeknik ke, maktab ker.. Erk.. over la kau asila, xkan sume kau nak letak kat sini? Hehe..~ Sorry2.. Abaikan disitu.. ^^ tapi biasanya mereka-mereka yang tergolong ni mereka-mereka yang study last minit la ye tak? Masa ni lah kucar kacir nak cari note la, buat latihan la, menghafal lar.. Adoiii.. Tolong la adik-adik yang masih belajar lagi tu.. Jangan la buat macam ni.. Aku ni pon dulu camni jugak lar.. Haha~ Tapi tak selalu lar, kadang-kadang jer.. Hehehe~  


Yang ke enam? Da takde dah.. Cukup la 5 ni ea.. hehe.. (Sebenarnya dah takde idea) Hehe.. So, marilah kita berusaha memejamkan mata kita untuk tido.. Eh, jangan lupa baca doa pulak dan sebelum tido BACA SINI.. Da baca? Alhamdulillah.. 5 jugak? Whateverrr.. Tepuk tangan untuk diri sendiri.. hehe~ ^^  Okeh.. Selamat tido.. zZzZzZ~~


Sumber foto: Incik Google Image



p/s: Jangan tido macam ni.. Hodoh perangai.. hehek..



~Sekian~
(。◕‿◕。ღ) 

.

Thanks 4 reading ya.. SUKE? Like jela ea.. Xkena bayOr pOn.. :)

0 comments:

Post a Comment

Copyright©Segala yang Tercipta Hak Milik Kekal ka-arikitaka